تازه های سایت


کد مطلب: 14964
تاریخ انتشار: چ, 1393/01/20 - 08:04
سیفار: سامانه اعلام نياز دريافت يارانه نقدي در مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها فعال شد.

به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی سیفار»، سامانه اعلام نياز دريافت يارانه نقدي در مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها فعال شد.

www.refahi.ir

پرسش های متداول

س: از چه اشخاصی ثبت نام می شود؟
ج: در این مرحله صرفا از سرپرست خانوارهایی ثبت نام به عمل می آید که در اسفند ماه سال 1392 یارانه دریافت نموده و یا تا تاریخ 22 اسفند 1392 از طریق پلیس +10 ثبت نام نموده اند.

س: اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشیم چگونه ثبت نام کنیم ؟
ج: می توان با در دست داشتن کارت ملی خود و افراد تحت تکلف به ادارات کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور، دفاتر خدمات روستایی ICT و دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر خدماتی پلیس +10 و دفاتر خدماتی روستایی پست بانک مراجعه نمود.

س: آیا می توان اطلاعات ثبت شده را اصلاح کرد؟
ج: با توجه به اینکه تنها یکبار می توان ثبت نام نمود، پیشنهاد می شود پیش از ورود به سامانه، ابتدا اطلاعات شماره ملی افراد تحت تکفل خود که برای آنان یارانه دریافت کرده اید را یادداشت نموده و سپس اقدام به ثبت نام نمایید. لازم به ذکر است که بعد از ثبت نهایی و خروج از سامانه، امکان اصلاح وجود ندارد.

س: در مورد ثبت تغییرات تعداد خانوار( تولد، ازدواج، طلاق و فوت) چه باید کرد؟
ج: در صورتی که تغییرات تعداد خانوار از طریق پلیس +10 تا تاریخ 22 اسفند ماه 1392 اعلام شده باشد و یا بطور خودکار از طریق اداره ثبت احوال اعلام گردیده باشد، سرپرست جدید با مراجعه به بانک و ثبت حساب یارانه ای در سامانه سازمان می تواند ثبت نام نماید درغیر اینصورت توصیه می شود تغییرات تعداد خانوار و یا ثبت نام خانوارهای جدید به زمان دیگری که پس از پایان مهلت ثبت نام انجام خواهد شد موکول گردد.

س: آیا در وارد کردن شماره ملی و شماره حساب علاوه بر درج عدد افزودن سایر نشانه های غیر عددی مانند . یا – مجاز است؟
ج: خیر – بایستی در وارد کردن شماره ملی سرپرست خانوار و شماره حساب یارانه ای صرفاً اعداد مندرج در کارت ملی و شماره حساب یارانه ای درج گردد.

س: اگر شماره حساب یارانه ای خود را نداشته باشیم چه کنیم؟
ج: در صورتی که شماره حساب یارانه ای خود را در دسترس ندارید می توانید با مراجعه به بانک خود آن را اخذ و یا از طریق دریافت مانده حساب از خود پرداز بانک مربوطه، آنرا دریافت کرد.

س: اگر شماره حسابی در سامانه پذیرفته نشود چه باید کرد؟
ج: در صورتی که شماره حسابی اعلام نکرده اید و یا شماره حساب شما در سامانه پذیرفته نشود با مراجعه به بانک،شماره حساب خود را در سامانه رفاهی وارد و سپس اقدام به ثبت نام نمایید.

س: چنانچه فردی شماره تلفن همراه نداشته باشد چه باید بکند؟
ج: ارتباط سازمان با سرپرست خانوار از طریق شماره تلفن همراه مقدور می باشد لذا در صورت نداشتن خط تلفن همراه توصیه می شود که نسبت به تهیه خط تلفن همراه اقدام نماید در غیر اینصورت صرفاً نسبت به اعلام شماره تلفن همراه شخص مورد اعتماد خود اقدام نماید.

س: شماره شناسایی چیست و چه کاربردی دارد؟
ج: پس از تکمیل ثبت نام، شماره شناسایی 4 رقمی به شماره تلفن همراه اعلامی در فرم تقاضای دریافت یارانه نقدی ارسال می شود که این شماره در مراحل بعدی جهت احراز هویت به منظور مشاهده اطلاعات و دریافت سایر پیام های اعلامی از سوی سازمان مورد استفاده قرار می گیرد.

س: منظور از ماده 10 قانون هدفمندکردن چیست ؟
ج: ماده( 10) دریافت کمک ها و یارانه های موضوع مواد (7) و (8) این قانون منوط به ارائه اطلاعات صحیح می باشد. درصورت احرازعدم صحت اطلاعات ارائه شده، دولت مکلف است ضمن جلوگیری از ادامه پرداخت، درخصوص استرداد وجوه پرداختی اقدامات قانونی لازم را به عمل آورد. اشخاص در صورتی که خود را برای دریافت یارانه ها و کمک های موضوع مواد (7) و (8) این قانون محق بدانند می توانند اعتراض خود را به کمیسیونی که در آئین نامه اجرائی این ماده پیش بینی می شود ارائه نمایند.

س: منظور از بند «الف» ماده 7 قانون هدفمندکردن چیست؟
ج: ماده (7) بند «الف» یارانه در قالب پرداخت نقدی وغیر نقدی با لحاظ میزان درآمد خانوار نسبت به کلیه خانوارهای کشور به سرپرست خانوارپرداخت شود.

س:منظور از بند «و» تبصره 21 قانون بودجه سال 1393 چیست ؟
ج: (و) - يارانه نقدي صرفاً به سرپرستان خانوار‌هاي متقاضي كه به تشخيص دولت نيازمند دريافت يارانه باشند، پرداخت مي‌گردد (مجموع درآمد سالانه آنها كمتر از رقم تعيين شده توسط دولت باشد) و افراد متقاضي دريافت يارانه نقدي بايد در موعد تعيين‌شده به مراكز ثبت‌نام مراجعه نمايند. چنانچه پس از تحقيق مشخص گرديد كه اشخاص با درآمد بيشتر از مبلغ فوق اقدام به دريافت يارانه كرده‌اند به‌ميزان سه برابر يارانه دريافتي جريمه مي‌شوند.

 

 

حل مشکل تنظیم تاریخ و ساعت در سایت رفاهی یارانه ها

در چند روز اخیر کار بسیار مناسبی که از سوی دولت محترم جناب اقای روحانی در جهت  کاهش  نرخ تورم  انجام گرفته است. همه در جریان این امر بزرگ قرار دارید که جناب اقای روحانی در حرکتی بسیار شایسته و اعتماد ساز کار شناسایی افراد پر درامد و کم درامد را به خود مردم واگذار کرده اند تا این امر در تعلق گرفتن یارانه به خانوارها موثر باشد. در همین راستا سایت رفاهی برای ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه طراحی و پیاده سازی شده است. البته متاسفانه تاکنون مشکلات پشتیبانی از این سایت کم نبوده است که امیدواریم این مسائل نیز و دیگر تکرار نشود.

حالا بریم سر اصل موضوع  که من وقتی میخواستم برای ثبت نام در سایت رفاهی اقدام کنم با مشکل زیر برخورد کردم.
"لطفا ساعت و تاریخ دستگاه خود را تصحیح بفرمایید و سپس مجددا صفحه را بارگذاری نمایید."
حل مشکل تنظیم تاریخ و ساعت در سایت رفاهی یارانه ها

حل مشکل تنظیم تاریخ و ساعت در سایت رفاهی یارانه ها:

ابتدا باید بر روی ساعت سیستم خود کلیک کنید. (در قسمت Notification)بعد روی ...Change date and time setting  کلیک کنید.

حل مشکل تنظیم تاریخ و ساعت در سایت رفاهی یارانه ها

در پنجره ی باز شده به سربرگ Internet Time رفته و بر روی Change Setting... کلیک کنید.

حل مشکل تنظیم تاریخ و ساعت در سایت رفاهی یارانه ها

سپس در پنجره ی باز شده روی گزینه ی synchronize with an internet time server کلیک کنید و در قسمت پایین این عبارت یکی از سرورها جهت تنظیم تاریخ و ساعت را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه Update Now کلیک کنید. سپس چند ثانیه منتظر بمانید تا به هنگام سازی انجام شود. توجه داشته باشید که در این مرحله سیستم باید به اینترنت متصل باشد.
در نهایت با پیغام مواجه می شود که به معنای موفقیت انجام به هنگام سازی می باشد.

حل مشکل تنظیم تاریخ و ساعت در سایت رفاهی یارانه ها

اگر خدای ناکرده با خطا مواجه شدید پس از انجام مراحل فوق در قسمت اخر یک سرور دیگر را جهت به هنگام سازی انتخاب کنید.
در نهایت مشکل تنظیم تاریخ و ساعت در سایت رفاهی (یارانه ها) حل شده است و می توانید در صورت نیاز به یارانه اقدام به ثبت نام بفرمایید. برای ورود به سایت روی عبار رو به زیر کلیک کنید:

سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی

 

منبع: رفاهي

انتهاي پيام/

اخبار شهرستان را اينجا ببينيد
تصاویر بیشتر برای مطلب: 
دیدگاه‌ها

سلام اگربه اینترنت دسترسی داشته باشیم چگونه میتونیم ازاینترنت خونه ثبت نام کنیم

سلام با مراجعه به پایگاه www.refahi.ir و وارد کردن شماره ملی، شماره حساب و تعداد خانوار میتوانید ثبت نام کنید

خوب

سلام من هرچی به سایت مراجعه میکنم میگه باید تاریخ و ساعت خود را تنظیم کنی ومن همون کارو کردم ولی بازهم وارد نمیشه

لطفا از دیگر مرورگرها برای مشاهده سایت رفاهی استفاده کنید

لطفا ساعت و تاریخ دستگاه خود را تصحیح بفرمایید و سپس مجددا صفحه را بارگزاری نمایید .من همان كاري رو كه گفتيد كردم اما بازهم همين پيام ميآيد لطفا حلش كنيد؟

لطفا حلش كنيد.

برای ثبت نام در سایت اقدام کردم ولی مرتبا خطا می دهد که شماره کد ملی را وارد کنید در حالی که درست است، لطفا راهنمایی نمایید.

دوست عزیز ازصحت کد ملی و اینکه نوبت ثبت نام شما امروز است مطمئن شوید اگر این کار را انجام داید مطمئن باشید که شماره ملی و شماره حساب و تعداد خانوار درست بوده باشد. لازم به ذکر است ان دسته از عزیزانی که در ماه های قبل یارانه دریافت کرده اند می توانند ثبت نام کنند و ایجاد و ثبت نام جدید امکان پذیر نیست

سلام ازمرورگرای دیگه هم استفاده کردم بازهم میگه ساعت وتاریخ خودراتنظیم کن لطفاراهنمایی کنید

نحوه تنظیم ساعت و تاریخ سیستم در متن خبر را به طور کامل خوانده و به این ترتیب مراحل را طی کنید

می خواهم در سامانه یارانه نقدی ثبت نام نمایم.

سلام .من شماره حساب بانکیمو یه شماره کم زدم چیکار باید بکنم

سلام با مراجعه به شعبه مربوطه نسبت به اصلاح اقدام کنید

سلام من امروز ثبت نام کردم ولی پیامکی برای من مبنی بر تایید ان ارسل نشد

سلام لطفا از صحت شماره موبایل خود اطمینان حاصل کنید و مطمن باشید که پیامک های تبلیغاتی شما فعال باشد

سلام من امروز ثبت نام کردم ولی پیامکی مبنی بر تایید ان نیامد ولی وقتتی وارد سایت برای ثبت نام جدید میشوم میزنه که قبلا ثبت نام کردم

سلام لطفا از صحت شماره موبایل خود اطمینان حاصل کنید و مطمن باشید که پیامک های تبلیغاتی شما فعال باشد

سلام من امروز ثبت نام کردم ولی پیامکی مبنی بر تایید ان نیامد ولی وقتتی وارد سایت برای ثبت نام جدید میشوم میزنه که قبلا ثبت نام کردم...حالاچطوری ازصحت شماره موبایل خودم اطمینان حاصل کنم

سلام من امروز ثبت نام کردم ولی پیامکی مبنی بر تایید ان نیامد ولی وقتتی وارد سایت برای ثبت نام جدید میشوم میزنه که قبلا ثبت نام کردم...حالاچطوری ازصحت شماره موبایل خودم اطمینان حاصل کنم

سلام اصلا به دليل عدم دريافت پيامك نگران نباشيد. ثبت نام شما با موفقيت انجام شده است

باسلام وخسته نباشید شماره اول کد ملی من1 است و دیروز اقدام به ثبت نام کردم ولی هنوز برایم اس مس نیومده باید چه کار کنم.ممنون می شم اگه جوابم رو بدید

طریق ورود صحیح به سامانه

سلام .وقتی همه رو وارد میکنم .باز میگه شماره حساب درست نیست.در صورتی همه رو درست وارد کردم.لطفا راهنمایی کنید

سلام لطفا كد ملي و شماره حساب خود را بدون خط تيره وارد كنيد

من 4 ساعت هست که نتونستم ثبت نام کنم

واقان دست شمادردنکندبنده هرروزاول بامدادفامیل ودوستان خودرابدون هیچ مشگلی ثبت نام می کنم آن هم باتبلت درروستای قادرلو مشگین شهروسلام علیکم ورحمت الا شب خوش

بااستفاده ازراهنمایی شما (مشکل ساعت وتاریخ خودراتصحیح کنید)راحل کرده وتونستم وارد سایت شده وثبت نام کنم ازاین بابت صمیمانه تقدیروتشکر می کنم.

همشهريان عزيز از سايت رفاهي كه سيفار گذاشته راحت ميتونيد ثبت نام كنيد. www.refahi.ir

ثبت نام کردم ولی پیامکی دریافت نکردم راهنمایی کنید چکار کنم نگرانم

بنابر اعلام سازمان هدفمندي يارانه ها عدم دريافت پيامك هيچ مشكلي ندارد شرط ثبت نام كامل است

انصراف نمیدهم

طرح خوب وعالی هست

من 29 ثبت نام کردم اما هنوز پیامک نیومده چه باید بکنم

طرح تون اصلا خوب نيست

حالا همسرم دست نگه داشتن از ثبت نام تا طی تغییرات سرپرست من به حساب میان و موفق به ثبت نام نشدن حالا ما چیکار کنیم.......خیلی ها هستن که این مشکل دارن کسایی که ازدواج کردن اکثرا از ثبت نام جا موندن......ای کاش به جای تبلیغات برا انصراف یکم به امر ازدواج هم پرداخته می شد

دوست عزيز چند وقت پيش از طريق فرمانداري ها به مشكلات اين دسته رسيدگي شد و از طريق سايت‌ها و رسانه ملي نيز اطلاع رساني شد
ارسال نظر


نظرات اخیر